hero image

Jak vybrat kvalitního dodavatele softwaru

Správný výběr dodavatele softwaru je nezbytný k tomu, aby byl váš projekt úspěšný. Protože víme, že výběr kvalitního dodavatele není snadná disciplína, sepsali jsme pro vás všechny důležité informace, které vás úspěšně celým procesem provedou.

Ve své podstatě nezáleží na tom, zda hledáte někoho pro vývoj mobilních aplikací nebo pro vývoj webových aplikací či informačních systémů, protože níže uvedené rady a tipy platí pro všechny tyto případy.

Velikost dodavatele

Při výběru dodavatele na velikosti záleží, protože požadavky a potřeby na vývoj softwaru jsou jiné u zadavatele jakožto soukromé osoby a u zadavatele, kterým je velká společnost. Stejně tak jsou jinak náročné různě velké zakázky - ať už po stránce technické, časové nebo cenové. Proto je při výběru dodavatele skutečně důležité zohlednit i jeho velikost.

supplierSelection.supplierSize.microSizedBusiness.title
Když jste soukromá osoba nebo startup
Pokud jste osoba s nápadem na skvělou mobilní či webovou aplikaci nebo jste startup, pak je pro vás ideální hledat středně velkého dodavatele. Tito dodavatelé mají dostatek znalostí a zkušeností, proto vám dokážou vysvětlit vše potřebné a upozornit vás na případná úskalí vašeho projektu. Další možnou volbou je využití služeb freelancera nebo malé tzv. garážové firmy. Takovou spolupráci je potřeba dobře zvážit, protože s sebou nese specifická rizika (nestabilita, nezkušenost, možné ukončení působení na trhu…). Pakliže máte ve svém okolí spolehlivého a časem i zkušenostmi prověřeného dodavatele tohoto typu, existuje šance na úspěch. Pokud ale takový kontakt nemáte, zvolte raději prověřenou středně velkou společnost. Není totiž nic horšího než, když takováto malá firma bez delší historie zanikne a vy zůstanete bez podpory nebo s nedokončeným projektem.
supplierSelection.supplierSize.microSizedBusiness.title
Když jste středně velká společnost
Jste střední firma, která potřebuje realizovat nějaký svůj projekt, který podpoří váš byznys? Pak svého ideálního dodavatele najdete ve středně velkých společnostech, jako jste vy. Stejně jako vy máte již své nedocenitelné zkušenosti a znalosti ve svém oboru, bude je mít i dodavatel střední velikosti, který úspěšně působí na trhu mnoho let. Právě mnohaleté zkušenosti v kombinaci s profesionalitou jsou klíčem k dobré spolupráci a úspěšně realizovanému projektu.
supplierSelection.supplierSize.microSizedBusiness.title
Když jste středně velká společnost
Jste střední firma, která potřebuje realizovat nějaký svůj projekt, který podpoří váš byznys? Pak svého ideálního dodavatele najdete ve středně velkých společnostech, jako jste vy. Stejně jako vy máte již své nedocenitelné zkušenosti a znalosti ve svém oboru, bude je mít i dodavatel střední velikosti, který úspěšně působí na trhu mnoho let. Právě mnohaleté zkušenosti v kombinaci s profesionalitou jsou klíčem k dobré spolupráci a úspěšně realizovanému projektu.

Druh softwaru, který chcete vyvíjet

Mezi často poptávané software patří  webovou  nebo mobilní aplikace  a  informační systémy. Stává se, že dochází k záměně pojmů vývoj webu a  vývoj webových aplikací. Hlavním důvodem je, že na první pohled vypadá web i  webová aplikace  stejně. Proto vám níže přiblížíme, jaký je v nich rozdíl, abyste nemuseli váhat, u koho máte potřebnou službu poptávat.

supplierSelection.supplierSize.microSizedBusiness.title
Co znamená vývoj webu
Jednoduše řečeno - na webu najdete webové stránky, které obsahují informace a slouží k prezentaci, prodeji nebo k předávání informací. Typickými webovými stránkami, které tvoří web, jsou: hlavní stránka, o nás, nabízené zboží, kontakty apod. Existují také weby, kterým se říká single-page web. Tyto weby jsou tvořeny jednou webovou stránkou. Pokud tedy potřebujete vývoj webu, pak nehledáte dodavatele softwaru, ale potřebujete web developera, který vám vytvoří funkční a vzhledově pěkný web. Doporučujeme najít si dodavatele, který ovládá marketing (strategii, komunikaci, SEO, copywriting apod.) a zároveň se zabývá i vývojem webu (má k dispozici programátory i grafiky). Bude pro vás komfortnější (a pro samotný vývoj webu i efektivnější) mít vše “pod jednou střechou”.
Co znamená vývoj webové aplikace
Webové aplikace sice vypadají jako webové stránky, ale jsou více zaměřené na interakci. Pokud potřebujete nástroj k automatizaci procesů nebo chcete vytvořit online produkt či službu, pak hledáte vývojáře webové aplikace. Rezervační systémy, CRM systémy, které mohou pomoci ke skutečné znalosti klienta, nebo CRM systémy webové dispečinky jsou příklady dalších typů webových aplikací. Můžeme tedy říct, že webová aplikace umí víc než web - například pracovat s daty, které na webu návštěvníci zadají. Z výše uvedeného vyplývá, že vývoj webových aplikací je náročnější než vývoj webu. Náročnost se odráží v potřebných programovacích znalostech, v době realizace i v ceně za vývoj.
supplierSelection.supplierSize.microSizedBusiness.title

Jaký typ vývoje softwaru pro svůj projekt potřebujete

Existují 3 typy vývoje softwaru. Výběr bude záležet na tom, zda software, který potřebujete, byl již vytvořen, nebo ke stávajícímu potřebujete realizovat nějakou nástavbu, nebo zda se jedná o specifický software, který se musí vyvíjet na míru.

Typizovaný aplikační software TASW (tzv. krabicové řešení)
Jedná se o již hotový aplikační software, jehož variabilita je omezena možnostmi aktivací nebo deaktivací různých modulů či nastavení. Výhodou je, že pokud nepotřebujete žádné speciální funkce a vystačíte si s tím, co už bylo vytvořeno, máte k dispozici hotové řešení. Tzv. krabicové řešení (označováno také jako out-of-the-box) je rychlejší a také levnější oproti softwaru tvořenému na zakázku. Na druhou stranu, pokud byste potřebovali aplikaci přizpůsobit vašim potřebám, může to být velmi náročné (technologicky, časově a cenově) nebo dokonce nemožné. Příkladem softwaru, který je typizovaný a připravený k prodeji (Typified Application Software) je Content Management System (CMS), který se využívá k vytváření, správě a archivaci obsahu webových stránek. Takovým redakčním systémem je např.  WordPress. Jako další příklad pro vaši představu můžeme uvést administraci pro správu e-shopu -  Shoptet.
Zakázkový aplikační software (tzv. na zakázku)
Software tvořený na zakázku (Custom Made Application Software) dokáže zohlednit vaše specifické požadavky na daný software a velmi dobře reflektovat vaše přání a potřeby. Protože je zakázkový software finančně i časově náročný, vždy našim zákazníkům nejprve doporučíme možnost využití typizovaného aplikačního softwaru, pokud na trhu existuje. Typickým příkladem je e-shop. Pokud se na nás zákazník obrátí s poptávkou na vývoj e-shopu, vždy nejprve zákazníkovi doporučíme vybrat si z již existujících administrací pro správu e-shopu. Pokud má ale zákazník specifické požadavky, které existující možnosti nesplňují, pak pro zákazníka rádi vyvineme e-shop na míru přesně dle jeho požadavků.
Kombinace ISW a TASW (krabicového a zakázkového řešení)
U tzv. kombinovaného řešení je dodavatel ochotný v typizovaném aplikačním systému udělat změny, které potřebujete (dovyvinout moduly nebo funkce). Nebo můžete využívat TASW, ke kterému vám jiný dodavatel bude schopen vyvinout potřebnou nástavbu. Kombinace krabicového a zakázkového řešení sice není příliš častým jevem, ale již jsme tento typ vývoje realizovali například u účetních softwarů.

Důležitá kritéria k výběru dodavatele softwaru

Při výběru dodavatele je důležité zohlednit nejen používané technologie, ale také rozsah zakázky a očekávanou dobu spolupráce. Toto jsou totiž tři důležité pilíře, na kterých stojí vaše spokojenost s budoucím dodavatelem.

Programovací jazyk / vývojové prostředí a operační systém

rails
javascript
python
c++
ruby

Pokud již máte nějaký produkt, který chcete dál rozvíjet, otázku vývojového prostředí máte vyřešenou, protože vyvíjené rozšíření softwaru bude ve stejném programovacím jazyce, jako je produkt, který už máte. Pokud jste v situaci, kdy chcete vyvíjet něco úplně nového, pak je důležité se zaměřit na výběr vhodného vývojového prostředí. Populárními programovacími jazyky jsou například Java Script, Python, C++, Perl nebo Ruby. Neexistuje jednoznačné doporučení volby na konkrétní programovací jazyk k použití ve vývoji softwaru, protože pro každý typ softwaru se hodí jiný typ vývojového prostředí. V případě, že máte možnost volby, tak nejlepší programovací jazyk je ten, který je tzv. „in“, protože se očekává, že má zajištěnou podporu a časté aktualizace.

Pokud nemáte představu o vývojovém prostředí, které by bylo ideální pro realizaci právě vašeho projektu, doporučujeme nezávislou konzultaci na toto téma ještě před započetím spolupráce s dodavatelem. Ke konzultaci můžete využít např. svého správce sítě, IT pracovníka nebo se obraťte přímo na dodavatele. Ten by vám měl poskytnout jasné informace o tom, v jaké míře je dané vývojové prostředí používané, jak často probíhají aktualizace, jak dlouho s daným programovacím jazykem pracuje apod. Co se týče operačního systému, opět je třeba, aby vámi vybraný dodavatel byl schopný daný software vyvinout v souladu s vámi vybraným / používaným operačním systémem (např. Microsoft, Linux, Android apod.).

supplierSelection.supplierSize.microSizedBusiness.title
Rozsah zakázky
Rozsahem zakázky se myslí především finanční rozsah. Před výběrem dodavatelů, které chcete oslovit, zvažte i pohled z druhé strany. Je zakázka pro daného dodavatele softwaru přiměřeně velká? Pokud totiž budete poptávat zakázku v hodnotě např. 400 tis. Kč, určitě je na místě oslovit střední dodavatele. Můžete zkusit oslovit i velké dodavatele softwaru, ale pravděpodobně před vaší poptávkou upřednostní klienty s poptávkou většího rozsahu. Pokud by velký dodavatel vaši zakázku přeci jen přijal, existuje riziko, že při následné spolupráci bude upřednostňovat klienty, kteří u něj mají větší zakázky než vy, což se může negativně projevit na kvalitě spolupráce.
supplierSelection.supplierSize.microSizedBusiness.title
Předpokládaná doba spolupráce
Pokud potřebujete vyvinout např. mobilní aplikaci pro nějakou konkrétní akci, která bude trvat omezenou dobu (např. 3 měsíce), pak s takovým projektem můžete oslovit freelancera nebo malého dodavatele. Pokud ale budete váš projekt v budoucnu dále rozvíjet a bude vás provázet vaším podnikáním dlouhodobě, pak je lepší varianta vybírat mezi středními a velkými dodavateli, kteří jsou stabilní a mají mnohaletou historii.

5 základních otázek, které vám pomohou při výběru dodavatele

Když už víte, mezi jakými dodavateli byste měli toho svého hledat, je čas přistoupit k další fázi výběru. Na následujících řádcích vám řekneme, jak zjistit, který z dodavatelů bude vhodný právě pro váš projekt. Připravili jsme pro vás 5 zásadních otázek, skrze které získáte odpovědi, které pro rozhodování potřebujete.

Jde o základní předpoklad pro navázání budoucí spolupráce, protože bez znalosti potřebných technologií nebude moci vaši zakázku realizovat. Důležité je, jaké zkušenosti s danou technologií dodavatel má. Pokud jen okrajovou a primárně používá jiné technologie, je pro vás lepší se poohlédnout po jiném dodavateli. Neméně důležitým ukazatelem je také to, zda dodavatel sleduje novinky ve vývoji aplikací, protože i to má vliv na kvalitní programování aplikace.
Výhrou je, pokud má dodavatel zkušenost s podobným projektem, jako je ten váš. Takový dodavatel se už setkal s nástrahami a slabými místy u podobného produktu, takže se jim u vašeho projektu snadno vyhne. Také díky zkušenosti už ví, jakou cestou se má vydat a kudy cesta rozhodně nevede. To vše vám ušetří čas i peníze.

I když dodavatel ve svém portfoliu podobný produkt nemá, ještě ho neodepisujte. Podívejte se na to, jestli má široké portfolio produktů. Pokud ano, značí to velkou šanci na úspěch. Schopný dodavatel, který má ve svém portfoliu rozličné množství produktů napříč obory, nemá evidentně problém se do nového tématu vnořit, poznat ho, pochopit a následně vyvinout adekvátní software.

Někdy také stačí, když má dodavatel zkušenost s dílčí částí softwaru. Například budete poptávat vývoj mapových aplikací, jejichž stěžejní součástí bude GPS. Podobnou aplikaci sice u dodavatele nenajdete, ale v jeho portfoliu najdete jiné aplikace, které GPS obsahují. To je dobré znamení, že si dodavatel bez problémů poradí i s vývojem vaší aplikace.
Reference  by měly být především ověřitelné. V praxi není výjimkou, že v pokročilé fázi výběru dodavatele si potencionální klient vyžádá kontakty na stávajících či minulé zákazníky a reference si ověří. Nebojte se využít tento rychlý a ve své podstatě i jednoduchý způsob, jak získat relevantní informace o fungování daného dodavatele. Určitě se rádi dozvíte, jak je daný dodavatel kvalitní, spolehlivý, profesionální a jak spolupráce skutečně probíhá.

Příklady otázek na stávajícího klienta:

  1. Jaká je rychlost komunikace a reklamace?
    • Jak dodržují cenu a čas? Byla na začátku projektu cena zásadně nižší, než je nynější cena účtovaná za podporu?
    • Když něco slíbí, splní to v termínu?
  2. Jaké je složení a stabilita týmu? (junior x senior, fluktuace)
  3. Jak často předávají práci s chybami a jak jsou ty chyby závažné?
  4. Jaký mají smysl pro detail?
    • Tzn., udělají i něco navíc? Příklad z praxe: Pokud nám klient zadá vytvořit databázi 2000 uživatelů, náš klient nedostane jen databázi, kterou požadoval. Dostane od nás databázi s filtry, které usnadní vyhledávání jednotlivých uživatelů. Zkrátka u práce přemýšlíme.
  5. Přichází aktivně s nápady a řešeními?
Doba působení na trhu má svou váhu, protože pokud je dodavatel na trhu pouze rok, existuje větší riziko, že dojde k ukončení podnikání, než když se jedná o stabilní společnost fungující 20 let. Dále je také pravděpodobné, že nebude mít tolik zkušeností a tak nebude moci předejít některým úskalím vývoje daného softwaru, jako dodavatel, který má v oboru mnohaleté zkušenosti. Jak je podnik důvěryhodný a stabilní, vám také napoví data uvedená v obchodním rejstříku. Častá změna vlastníků, trvalá ztráta v podnikání nebo složitá vlastnická struktura nebývají totiž dobrá znamení při výběru dodavatele.
Jednoduše řečeno - není úplně ideální, když jsou velké rozdíly mezi velikostí společnosti poptávající software a mezi velikostí dodavatele, jak jsme již zmínili  v úvodu našeho článku.

Další doplňující otázky, které vám pomohou vybrat si dodavatele

U dodavatelů, kteří prošli hlavním sítem (základními 5 otázkami výše), je dobré se zaměřit i na další kritéria, které vás přiblíží k výběru toho pravého dodavatele vašeho softwaru.

Jak probíhá analýza požadavků?

Základní otázkou je, zda dodavatel provádí analýzu požadavků sám nebo jestli musí klient přijít už s detailním zadáním. Na základě našich zkušeností upřednostňujeme první variantu. Z našeho pohledu je výhrou pro obě strany, když provádíme komplexní analýzu (např.  procesní analýzu, datovou analýzu, …) pro klienta my, protože díky tomu se detailně seznámíme s daným oborem a požadavky na vyvíjený software. Tím pádem můžeme s klientem už během analýzy projednat případné rizikové faktory a změny, které povedou k lepšímu řešení. Pro klienta to znamená úsporu času, protože nemusí připravovat detailní zadání a také financí, protože se vyhneme některým problémům už na začátku realizace softwaru.

Jaké metody vývoje dodavatel používá?

Existují dvě nejběžnější metody vývoje softwaru a každá má své pro a proti - tzv. vodopád a  agilní vývoj. My upřednostňujeme metodu  agilního vývoje, protože práce na projektu je rozdělena do menších etap, které se testují a vyhodnocují. Díky tomu vzniká prostor na zpětnou vazbu od klienta a pro případné změny během vývoje softwaru.

U metody vodopádu se nejprve vytvoří detailní projekt, podle kterého se daný systém vyvíjí. Při použití této metody se obtížněji reaguje na průběžné změnové požadavky klienta. K zákazníkovi se software dostane až ve fázi testování, což je až po dokončení celého vývoje. Klient tak nemá možnost dávat dodavateli průběžně zpětnou vazbu.

S našimi klienty nastavujeme metodu vývoje dle jeho potřeb. Velmi často se v praxi setkáváme s tím, že první fáze vývoje proběhne v režimu Fix Time Fix Price (metoda vodopádu) a další fáze se realizuje agilně.

Jak dodavatel řeší design a jak probíhá UX?

Je dobré vědět, jakým způsobem dodavatel řeší grafickou stránku softwaru. Ve své podstatě nezáleží na tom, zda využívá služeb externího grafika nebo má k dispozici grafika interního. Záleží na tom, jaký přístup ke grafické stránce má a jaký je výsledek. Pokud máte vlastního grafika, ověřte si, zda je dodavatel ochoten s ním spolupracovat.

S grafickou stránkou softwaru je spojeno UI (user interface) a UX (user experience). Uživatelským rozhraním (UI) se zabývají právě grafici. Uživatelskou zkušeností (UX) se pak zabývají projektanti, analytici a marketingoví specialisté. V rámci UX řeší především umístění tlačítek, přehlednost a uživatelská zkušenost. Nicméně i grafik by měl mít přesah do UX, protože je třeba, aby věděl, že např. tlačítko s požadovanou akcí má být graficky výraznější než tlačítko s nežádoucí akcí. Smyslem UX je dovést uživatele k požadovanému cíli (např. vyplnění formuláře) a to co nejsnazší cestou.

Další důležitou informací je, jakým způsobem dodavatel řeší a testuje vzhled dodávaného softwaru. Případně, zda vám dají software k dispozici, abyste jej mohli testovat na uživatelích (tzv. user testing).

Jakým způsobem probíhá testování?

Určitě je pro vás důležitá informace, zda a jak probíhá testování softwaru před tím, než vám dodavatel předá novou verzi. Také chtějte od dodavatele informaci, zda vám dají možnost otestovat si software v jednotlivých etapách vývoje.

Jak rychle a ochotně dodavatel reaguje na klienta?

Rychlost a ochotu poznáte už z reakce na vaši poptávku. U nás je zvykem reagovat na poptávku klienta téměř okamžitě, minimálně ve formě informace o přijetí poptávky a jejím následném zpracování. Poptávku zpracováváme bezodkladně, jen u poptávek s rozsáhlejší dokumentací kontaktujeme klienta obvykle do týdne. Takže pokud vám dodavatel po třech týdnech zašle obecnou nabídku, bývá to znamení, že na vás nebude reagovat při vaší spolupráci ani rychle a ani se zájmem.

Otázku týkající se rychlosti komunikace a ochoty dodavatele se nebojte položit stávajícímu zákazníkovi, kterého se budete ptát na  reference. Nebojte se také otevřeně zeptat, jak snadno se projektovému manažerovi (nebo jinému přidělenému pracovníkovi) dovoláte nebo jak dlouho trvá, než se vám ozve zpět. Také doporučujeme zeptat se na rychlost konzultace - za jak dlouho obvykle dodavatel naplánuje potřebnou schůzku.

S kým budete jednat na straně dodavatele?

Při výběrovém řízení s vámi bude s největší pravděpodobností jednat obchodník. Pokud se domluvíte na spolupráci, projekt bude přidělen týmu programátorů. V praxi se obvykle setkáte s tím, že buď budete po celou dobu jednat s obchodníkem, nebo vám bude přidělen programátor a budete jednat už jen s ním. Ani jedna z těchto variant není úplně ideální, protože obchodník nebude mít potřebné znalosti, aby mohl rozhodnout, a bude muset vše konzultovat s programátorem. Programátor zase nebude mít dostatek prostoru vzhledem k povaze jeho práce, aby s vámi komunikoval tak často, jak potřebujete a jazykem, který potřebujete.

My jsme se v tomto ohledu vydali cestou projektového manažera. Projektový manažer je náš styčný důstojník pro klienta, kterému je vždy ochotně k dispozici. Výhodou je, že má dostatečný prostor pro komunikaci se zákazníkem a také dostatečné know-how na to, aby mohl některé záležitosti rozhodnout i bez projednávání s programátory.

Jaký dostanu vývojářský tým?

Nebojte se zeptat na tým. Pro vás je důležitá míra fluktuace (především u seniorů) a také je dobré vědět, jaký bude váš tým ve smyslu složení (senior x junior). V praxi není výjimkou, že si klient vyžádá od dodavatele konkrétní jména členů přiděleného týmu i jejich CV.

Jak jsou nastavena autorská práva?

Ve smlouvě musí být uvedeno, komu patří zdrojový kód. Velmi důležité je, abyste pro případ ukončení spolupráce s daným dodavatelem věděli, zda máte možnost předat kompletní systém k dalšímu vývoji jinému dodavateli. Ve vašem zájmu tedy je, aby vám patřil výkon autorských práv či odpovídající licence.

Je dodavatel pojištěný?

Pojištění dodavatele je pro vás nesporná výhoda. Konkrétně je důležité pojištění na finanční odpovědnost. Běžné pojištění firmy se vztahuje na věcně způsobenou škodu, kdežto pojištění na finanční odpovědnost se vztahuje na chybu v softwaru, která by vám způsobila finanční škodu.

Má dodavatel kontakty na další profese?

Výhodné pro vás je, pokud má dodavatel softwaru kontakty také na další profese jako je SEO specialista, copywriter nebo marketingový specialista, protože díky tomu můžete mít vše pohodlně tzv. pod jednou střechou. Pokud je dodavatel na trhu již nějakou dobu, obvykle tyto vazby má.

Cena

Věděli jste, že na Google vyhledávači je jedním z nejhledanějších výrazů týkajících se vývoje aplikací slovní spojení vývoj aplikace cena? Cena webové aplikace (nebo jakéhokoliv jiného softwaru) není přesně stanovitelná především při použití agilní metody vývoje. A proto bývá cena vývoje aplikace nebo  informačního systému  uvedena jako cena orientační. Pokud je vývoj aplikace realizován pomocí metody vodopád, lze provést nacenění o mnoho přesněji.

Hodinová sazba
Hodinová sazba
Nízká hodinová sazba nezaručuje nízkou cenu vyvíjeného softwaru. To, co zdánlivě ušetříte na ceně za hodinu, se vám může zásadně prodražit v podobě času stráveném na vývoji systému.
Nejnižší nabídková cena
Nejnižší nabídková cena
Cena bývá při volbě dodavatele až na prvním místě. Nicméně i při výběru dodavatele často platí, že nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat levné věci. Nejnižší nabídková cena (a to i ta závazná) může vypadat velmi lákavě. V takovém případě je dobré se zeptat stávajících klientů, co za tu cenu můžete očekávat. Existuje riziko, že za nízkou cenu dostanete od dodavatele nezbytné minimum, které nakonec nebude stačit. Z toho se pak snadno dostanete do situace, že potřebné dodělávky budou cenově tak vysoko, že konečná cena zásadně předčí tu původně nabízenou.
Zahraniční dodavatelé
Zahraniční dodavatelé
S cenou souvisí také využívání zahraničních dodavatelů. Tato oblast skýtá několik rizik. Jedním z nich je nekvalita dodaného softwaru a velká chybovost – to se týká především dodavatelů z Indie. Druhým rizikem je jazyková bariéra. Při řešení vývoje softwaru je někdy náročné najít společnou řeč a porozumět si v technických pojmech, i když všichni zúčastnění mluví stejnou (mateřskou) řečí. V cizím jazyce je to ještě větší výzva a vzniká tak prostor pro mnohá nedorozumění a následné chyby.

Jak může vypadat výběrové řízení na dodavatele v 5 krocích

Výběrové řízení dodavatele softwaru může trvat několik týdnů i několik měsíců. Běžná doba, po kterou výběrové řízení trvá, je cca měsíc. Bývá pravidlem, že čím větší společnost, tím déle výběrové řízení trvá.
Níže jsme vám ještě shrnuli 5 kroků, díky kterým pro vás bude snadné vybrat toho správného dodavatel pro váš nový software.

  1. Předvýběr dodavatelů dle základních kritérií
  2. Odeslání poptávky
  3. Absolvování online hovoru
    Zjištění, jak dodavatel reaguje, jakým způsobem komunikuje se zákazníkem atd.
  4. Užší výběr dodavatelů dle nastavených kritérií
  5. Návštěva dodavatele
    Zjištění jak firma vypadá uvnitř (organizovaná, čistá apod.), kdo a jak se mnou komunikuje (obchodník, který o mém projektu nic neví a jen chce prodat nebo projektový manažer, který se snaží poznat a vyvinout to nejlepší pro mě?) apod.
  6. Jednání o detailních podmínkách spolupráce
    Zjištění, jak dodavatel reaguje, jakým způsobem komunikuje se zákazníkem atd.
  7. Finální výběr dodavatele

Věříme, že teď už je pro vás výběr dodavatele softwaru procházka růžovou zahradou. A pokud máte i nadále pocit, že je to spíše procházka Jurským parkem, neváhejte se na nás obrátit. Se vším, s čím jsme vás seznámili, vám také rádi pomůžeme.

Provedeme Vás vývojem od začátku až do úspěšného konce

Návrh produktu, ověření záměru, konkurenční analýza

Návrh produktu, ověření záměru, konkurenční analýza

Buďte s námi od prvního nápadu. Máme zkušenosti, máme nápady, orientujeme se.

Funkčnost, design,
uživatelský komfort

Funkčnost, design, uživatelský komfort

Děláme software funkční, krásný a snadno použitelný. Vše pro Váš úspěch.

Zkušený a sehraný
vývojářský tým

Zkušený a sehraný vývojářský tým

Specialisté na architekturu, backend, frontend, layout a database. Aby Váš software byl robustní a stabilní.

SEO a online propagace
Vašeho produktu

SEO a online propagace Vašeho produktu

Pomůžeme Vám s prosazením Vašeho online produktu na trhu.

Vytvoříme vám informační systém na míru.
Rychlost, kvalita a 18 let zkušeností.
Získat nabídku